Chiapudding toppet med smoothie <3

Chiapudding toppet med smoothie <3

I dag ønsker vi å dele et deilig og sunt lite måltid med dere! Dette er et måltid som passer ypperlig til både frokost og lunsj.

Oppskriften inneholder blant annet Chiafrø, som er å regne som det optimale «superfrøet». Tenk at disse små frøene inneholder både fiber, omega 3, proteiner, kalsium og antioksidanter!!! Frøet bringer også med seg en rekke helsefordeler som for eksempel at det forebygger hjerte og karsykdommer.

Det er veldig greit å blande chiafrøene med det våte kvelden før, for så å sette det i kjøleskapet natten over. Da gjenstår bare «toppingen» neste morgen. Chiafrøene har en nøytral smak, så her kan man benytte det man ønsker og liker av smaker selv.

Vi har i denne oppskriften valgt å kombinere chiapuddingen med en rød smoothie, toppet med frosne bringebær. Dette gir måltidet en frisk smak.

Oppskriften går som følger:

2 dl Biola (vi har benyttet Biola med Jordbær)

2 spiseskjeer med Chiafrø

Rød smoothie:

2 never frosne jordbær

1 neve frosne bringebær

1/2 frossen banan

Ca 1 dl gresk yoghurt med smak av granat eple

Ca 1 dl eplejuice

Slik lager du chiapuddingen:

Start med å blande chiafrøene med Biola. Det kan være lurt å gjøre dette kvelden i forveien for å spare tid neste morgen. Men dersom du velger å gjøre alt samme dag, må du sette av ca 20 min, hvor frøene kan svelle i Biola. Du kan selvsagt benytte annen væske en Biola dersom du ønsker det.

Slik lager du smoothien:

Putt alle ingrediensene i blenderen. Start med den flytende væsken nederst (eplejuice og gresk yoghurt), for så å fylle på med banan, jordbær og bringebær. Røren kjøres så til klumpfri konsistens.

Kom gjerne med tilbakemeldinger dersom noe skulle være uklart. Vi håper du lar deg inspirere, og ønsker deg en strålende uke <3

– Ulrikke, Hilde, Marthe og Junu!

One thought on “Chiapudding toppet med smoothie <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Back To Top